Hej leverantör!

Påmind är ett effektivt verktyg som ni kan använda för att skapa fler nöjda och lojala kunder. Istället för att spendera pengar på nykundsrabatter och jämförelsesajter kan ni genom Påmind på ett enkelt sätt premiera de kunder ni redan har. Det lönar sig i längden, vi lovar!

Genomsnittligt NPS-värde för leverantörer mätt innan ett erbjudande genom Påmind

Innan Påmind

NPS-o-meter

Efter Påmind

NPS-o-meter

Genomsnittligt NPS-värde för leverantörer mätt efter ett erbjudande genom Påmind

Kontakta oss

Vad kan Påmind göra för er?

Öka er CLTV

Customer Lifetime Value ökar eftersom det ger mer värde för pengarna att premiera befintliga kunder än nya kunder.

Minska er churn

Nöjda kunder blir inte lika attraherade av lockpriser från konkurrenter eller erbjudanden på jämförelsesajter.

Öka er kundnöjdhet

Kunder som blir belönade för sin lojalitet känner sig sedda och uppskattade. Dessa kunder är betydligt nöjdare.

Varför är Påmind verktyget för er?

Precision

Genom Påmind kommer ni i kontakt med en bytesbenägen kundgrupp vilket gör att era lojalitetssatstningar träffar precis rätt.

Timing

Vi kontaktar er när en eventuell bindningstid eller rabatt når ett slutdatum, vilka är tidpunkter då kunder ofta byter leverantör.

Insikter

Genom Påmind lämnar kunder preferenser som ni får ta del av, så att ni kan skräddarsy erbjudanden och göra dem personliga.

Påmind i praktiken

När ni först blir kontaktade av Påmind är det för att en kund lagt till sitt avtal hos er i sin kundprofil. Vi skickar då ett mail till er med en engångslänk som leder er till den plattform vi kallar för leverantörswebben. Länken skapas automatiskt när kunden lagt till er i kundprofilen och är helt unik för varje kund. Informationen sparas i enlighet med GDPR och dataskyddslagen.

I leverantörswebben ber vi er först att fylla i information om kundens avtal hos er, och sedan låter vi er ta ställning till huruvida ni vill ge ett erbjudande på det avtalet eller ej. Kundens konto uppdateras sedan med den avtalsinformation ni lämnat. I det fall ni väljer att ge ett erbjudande får kunden meddelande om att ni önskar premiera kunden genom ett erbjudande. Vid erbjudandetillfälle står ni som avsändare och exponeras mot kund. Kunden kan sedan välja att antingen acceptera eller avböja erbjudandet. Om kunden tackar ja får ni meddelande om det och vi ber er då att uppdatera kundens avtal i enlighet med erbjudandet.

En ny omförhandling startar då en bindningstid eller en rabatt i avtalet nått ett slutdatum, eller om avtalet inte har omförhandlats på en längre period. Vi skickar då återigen en engångslänk till er som leder till leverantörswebben där ni har möjlighet att lämna ett erbjudande till er kund.

Funktioner som kommer snart

Vi jobbar vi stenhårt för att göra Påmind så enkelt som möjligt för er leverantörer att använda. Nedan ser ni några av de funktioner vi jobbar på just nu och som ni kommer kunna ta del av framöver.

API-uppkoppling

Istället för att manuellt fylla i era kunders avtalsuppgifter via vår leverantörswebb kan ni välja att automatiskt dela dessa via vår API-uppkoppling. Det sparar både tid, och det minskar antalet fel.

Leverantörsportal

Framöver kommer ni som leverantör få tillgång till vår leverantörsportal. Där kommer ni kunna se samtliga pågående kundärenden hos Påmind, samt statistik och historik.

Erbjudandemotor

Istället för att skicka separata erbjudanden till era kunder kommer ni kunna använda vårt erbjudande-motor där ni kan ladda upp passande erbjudanden till en specifik kundgrupp.

Vår filosofi

Påmind grundades ur en frustration över en osund marknad som missgynnar både leverantörer och kunder. Det är en marknad där låg kundlojalitet utnyttjas och uppmuntras av jämförelsesajter. Leverantörer ger nykunds-rabatter genom dessa sajter och konkurrerar med varandra om att kunna ge den bästa dealen. Kunderna känner sig glada med sitt byte av leverantör, men det är en kortvarig glädje eftersom nykunds-rabatten snart löper ut och man på nytt känner sig lockad att byta leverantör. I längden resulterar detta endast i en osund bytes-karusell, där den enda vinnaren är jämförelse-sajterna. Det vill vi ändra på!

Påmind grundades 2016 av Mikael Nachemson, som med slagorden "lojalitet ska löna sig" fortsatt kämpar för att skapa en jämnare spelplan mellan kunder och leverantörer. Tjänsten bygger på en enkel idé; man ska kunna få bra villkor på sina avtal utan att behöva byta leverantör. Man kan enkelt räkna ut att det är billigare för en leverantör att genom en rabatt skapa en nöjd och lojal kund, än att köpa in nya kunder genom nykunds-rabatter och kickbacks till jämförelsesajter. Vi skapar rätt förutsättningar för goda och långsiktiga relationer på marknaden, vilket i längden kommer gynna både konsument och leverantör.

Häng med oss på resan mot långsiktiga kundrelationer!

Vi vill höra från dig!

Om du har frågor, eller om du är intresserad av att höra hur vi kan hjälpa er, så får du gärna höra av dig!

Tack! Vi hör av oss inom kort!
Oops! Något gick fel...

supplier@pamind.se

08-540 605 70
(vi svarar i telefon vardagar mellan 13.00-17.00)