Så funkar det

Påmind är en gratis avtalstjänst som hjälper dig att spara pengar hos dina nuvarande leverantörer. Lojalitet ska löna sig! Här kan du se hur det funkar.

Lägg till ditt avtal

De avtalstyper vi hanterar i dagsläget är mobilabonnemang, elavtal, bredband, hemförsäkring, bolån, blancolån, TV-avtal och fast telefoni. Vi försöker täcka upp samtliga leverantörer inom dessa avtalstyper. Om du har ett avtal av annan typ så kan du lägga till din avtalsinformation själv, men vi kan dessvärre inte omförhandla dessa avtal i nuläget.

Starta din omförhandling

Många leverantörer samarbetar med oss och erbjuder sina kunder rabatter genom tjänsten. Det enda du behöver göra är att starta omförhandlingen för att se om ditt avtal kan förbättras. För att vi ska kunna hämta avtalet och omförhandla åt dig behöver du signera en fullmakt som tillåter oss att göra det.

Ta ställning till erbjudanden

Påmindkunder kan spara hundratals kronor varje månad genom att acceptera erbjudanden de fått genom tjänsten. Om erbjudandet du fått av din leverantör inte passar dig kan du alltid tacka nej och behålla ditt nuvarande avtal.

Slappna av

Vi håller stenkoll på förfallodatum så att du slipper. När avtalet närmar sig slutet på bindningstiden eller om den nuvarande rabatten håller på att löpa ut så öppnar vi upp ett nytt omförhandlingstillfälle. Då har du på nytt chans att få förbättrade avtalsvillkor från din leverantör.

Andra funktioner

Vår målsättning är att du ska kunna förbättra dina nuvarande avtal, men ibland samarbetar inte leverantörerna med oss och då vill vi kunna erbjuda dig annat av värde.

Personlig rådgivning

Vi vet att det är krångligt med elavtal, mobilavtal, bredband osv. Därför kan vi erbjuda dig en personlig rådgivning när det gäller dina avtal.

Våra favoriter

Om din leverantör inte vill belöna din lojalitet så har vi samlat ett gäng leverantörer som vi tycker är schyssta och som delar våra värderingar. Påmindkunder får ofta rabatter hos dessa leverantörer.

Påminnelser

Många avtal innebär många viktiga datum. Lägg till och anpassa dina egna påminnelser så att du inte missar något viktigt.

Leverantörstoppen

Det finns många schyssta leverantörer där ute. Se vår sammanställning av leverantörer som Påmindkunder gillar mest.

För en schysstare marknad

Vi tror på en schysstare marknad där du som kund inte betalar mer än vad nya kunder gör för samma avtal. Med hjälp av Påmind kan du känna dig trygg med att du aldrig missar ett tillfälle att få de bästa priserna hos dina bolag.

Läs mer om oss

Vanliga frågor

Varför ska jag signera en fullmakt?

För att vi ska kunna hämta avtalsinformation från dina leverantörerna så behöver du signera en fullmakt. Fullmakten ger oss endast rätten att hämta information och be om erbjudanden. Vi har inte rätt att göra några ändringar gällande dina avtal utan ditt godkännande.

Hur ofta omförhandlas mina avtal?

Dina avtal omförhandlas vid förfallodatum, eller vid de datum då någon av dina rabatter löper ut. Om du har ett löpande avtal utan bindningstid förhandlas det var sjätte månad.

Varför tar det längre tid att hämta vissa av mina avtal?

Eftersom vi hämtar in avtal från olika leverantörer så kan svarstiden variera. Det kan bero på att en del leverantörer har extra hög belastning och ligger efter i hanteringen av förfrågningar från sina kunder. Vi jobbar hela tiden med att effektivisera processen mot leverantörerna.

Hur vet jag när jag har fått ett erbjudande?

Beroende på hur du har valt att få dina aviseringar så skickar vi mail, sms eller notiser så snart du har ett erbjudande att ta ställning till. Vi rekommenderar att du laddar ner appen för att inte missa några erbjudanden.

Vad händer om jag tackar ja till ett erbjudande?

När du tackar ja till ett erbjudande skickas svaret till din leverantör som sedan uppdaterar ditt avtal enligt erbjudandet.

Vad händer om jag tackar nej till ett erbjudande?

Du har alltid möjlighet att tacka nej till ett erbjudande du fått genom Påmind. Ditt nuvarande avtal löper då på som vanligt.

Vad händer om jag inte svarar på erbjudandet?

Om du inte svarar på erbjudandet så kommer ditt nuvarande avtal löpa på som vanligt.

Vad gör jag om Påmind inte hanterar min typ av avtal?

Vi kan i nuläget hämta information och omförhandla avtal inom mobilabonnemang, elavtal, bredband, hemförsäkring, bolån, blancolån, TV-avtal och fast telefoni. Om du har ett avtal av annan typ så kan du lägga till det under “övriga avtal”. Vi kan dessvärre inte omförhandla dessa avtal i nuläget, men genom att lägga till dem kan du i alla fall få en bättre översikt över din avtal.

Kommer ni att hantera fler avtalstyper i framtiden?

Vi kommer kontinuerligt att fylla på med fler avtalstyper. Målet är att Påmind ska kunna hantera användarnas samtliga avtal för återkommande betalningar.

Vad händer om jag har en leverantör som inte samarbetar med Påmind?

Det kommer tyvärr alltid finnas leverantörer som inte ser värdet i att belöna sina lojala kunder. Vi gör allt i vår makt för att de ändra sig, men tills dess så samarbetar vi med ett gäng schyssta leverantörer som vi kallar “Påminds favoriter”. Du har alltid tillgång till bra deals hos dessa leverantörer genom oss om din egna leverantör sviker dig.