Hur fungerar Påmind?

Påmind är en avtalstjänst där du kan samla alla dina avtal och abonnemang. Vi ber sedan dina leverantörer om prissänkningar på dina avtal åt dig. Du blir meddelad så fort det finns ett erbjudande inne på ditt konto att ta ställning till. Du väljer själv om du vill tacka ja eller nej, vi gör aldrig ändringar i dina avtal utan ditt godkännande. Om någon av dina leverantörer väljer att inte sänka ditt pris, kan du få andra förslag på erbjudanden som kan sänka dina kostnader.

Andra vanliga frågor
Vad gör jag om Påmind inte hanterar min typ av avtal?

Vi kan i nuläget hämta information och omförhandla avtal inom mobilabonnemang, elavtal, bredband, hemförsäkring, bolån, blancolån, TV-avtal och fast telefoni. Om du har ett avtal av annan typ så kan du lägga till det under “övriga avtal”. Vi kan dessvärre inte omförhandla dessa avtal i nuläget, men genom att lägga till dem kan du i alla fall få en bättre översikt över din avtal.

Kan ni säga upp avtal hos mina leverantörer?

Du kan säga upp de flesta av dina avtal via Påmind. Vi jobbar på att få in den möjligheten på alla avtalstyper. Vi kommer självklart aldrig säga upp några avtal utan att du själv har begärt det.

Hur vet jag när jag har fått ett erbjudande?

Beroende på hur du har valt att få dina aviseringar så skickar vi mail, sms eller notiser så snart du har ett erbjudande att ta ställning till. Vi rekommenderar att du laddar ner appen för att inte missa några erbjudanden.

Vad händer om jag inte svarar på erbjudandet?

Om du inte svarar på erbjudandet så kommer ditt nuvarande avtal löpa på som vanligt.

Varför tar det längre tid att hämta vissa av mina avtal?

Eftersom vi hämtar in avtal från olika leverantörer så kan svarstiden variera. Det kan bero på att en del leverantörer har extra hög belastning och ligger efter i hanteringen av förfrågningar från sina kunder. Vi jobbar hela tiden med att effektivisera processen mot leverantörerna.