Dina avtal omförhandlas vid förfallodatum, eller vid de datum då någon av dina rabatter löper ut. Om du har ett löpande avtal utan bindningstid förhandlas det var sjätte månad.
Nedan finns svaren på de vanligaste frågorna vi brukar få. Om det är något annat du undrar över hittar du våra kontaktuppgifter längre ner på sidan.
Påmind hämtar din avtalsinformation från dina valda leverantörer så att du kommer åt alla avtalsdetaljer direkt i tjänsten. Du kan sedan starta omförhandlingar med dessa leverantörer genom ett par knapptryck. Vi sköter förhandlingen och ser till att göra vårt bästa för att du ska få ett bra erbjudande som är anpassat efter dina önskemål.
Tjänsten är helt gratis. I framtiden kan vi komma att ta betalt av kunder för vissa funktioner, men du kommer aldrig behöva betala något utan att acceptera våra betalningsvillkor och utan att ha ändrat ditt nuvarande engagemang med Påmind.
I dagsläget tar Påmind varken betalt från kunder eller leverantörer. Påmind finns till tack vare ett gäng större investerare som tror på idén om en schysstare marknad.
Japp, vi har en app! Appen finns att ladda ner både för iOS och Android.
Vi använder oss av BankID vid registrering av säkerhetsskäl då vi vill säkerställa att det endast är du som har tillgång till dina avtal och att ingen obehörig kan ta del av din information.
Ja, du kan avsluta ditt konto närsomhelst, Påmind har inga bindningstider.
Vi försöker täcka upp samtliga aktörer inom de avtalstyper vi hanterar. Om din leverantör saknas får du gärna höra av dig till oss på mailadressen help@pamind.se så lägger vi till din leverantör.
Vi jobbar på att utveckla tjänsten så att du kan kan säga upp avtal om du är missnöjd, men i dagsläget kan vi endast göra detta i ett fåtal fall. Vi kommer såklart aldrig säga upp några av dina avtal utan att du själv har begärt det.
För att vi ska kunna hämta avtalsinformation från dina leverantörerna så behöver du signera en fullmakt. Fullmakten ger oss endast rätten att hämta information och be om erbjudanden. Vi har inte rätt att göra några ändringar gällande dina avtal utan ditt godkännande.
Dina avtal omförhandlas vid förfallodatum, eller vid de datum då någon av dina rabatter löper ut. Om du har ett löpande avtal utan bindningstid förhandlas det var sjätte månad.
Eftersom vi hämtar in avtal från olika leverantörer så kan svarstiden variera. Det kan bero på att en del leverantörer har extra hög belastning och ligger efter i hanteringen av förfrågningar från sina kunder. Vi jobbar hela tiden med att effektivisera processen mot leverantörerna.
Beroende på hur du har valt att få dina aviseringar så skickar vi mail, sms eller notiser så snart du har ett erbjudande att ta ställning till. Vi rekommenderar att du laddar ner appen för att inte missa några erbjudanden.
När du tackar ja till ett erbjudande skickas svaret till din leverantör som sedan uppdaterar ditt avtal enligt erbjudandet.
Du har alltid möjlighet att tacka nej till ett erbjudande du fått genom Påmind. Ditt nuvarande avtal löper då på som vanligt.
Om du inte svarar på erbjudandet så kommer ditt nuvarande avtal löpa på som vanligt.
Vi kan i nuläget hämta information och omförhandla avtal inom mobilabonnemang, elavtal, bredband, hemförsäkring, bolån, blancolån, TV-avtal och fast telefoni. Om du har ett avtal av annan typ så kan du lägga till det under “övriga avtal”. Vi kan dessvärre inte omförhandla dessa avtal i nuläget, men genom att lägga till dem kan du i alla fall få en bättre översikt över din avtal.
Vi kommer kontinuerligt att fylla på med fler avtalstyper. Målet är att Påmind ska kunna hantera användarnas samtliga avtal för återkommande betalningar.
Det kommer tyvärr alltid finnas leverantörer som inte ser värdet i att belöna sina lojala kunder. Vi gör allt i vår makt för att de ändra sig, men tills dess så samarbetar vi med ett gäng schyssta leverantörer som vi kallar “Påminds favoriter”. Du har alltid tillgång till bra deals hos dessa leverantörer genom oss om din egna leverantör sviker dig.
Du väljer vilka avtal som du vill att Påmind håller koll på. Information om dina avtal hämtas in från bolagen och Påmind fångar upp dina omförhandlingstillfällen. Påmind omförhandlar sen åt dig och du får erbjudanden om bättre villkor på dina avtal.
Just nu erbjuder vi tjänsten gratis. Påmind tar till skillnad från andra aktörer ingen provision från bolagen. På så sätt kan vi garantera dig som kund att vi alltid är neutrala och att vi alltid står på din sida.
Längre in på 2019 kommer vi att börja ta ut en liten avgift när du väljer att acceptera ett bättre avtal. Men endast när vi sparar pengar åt dig. Påmind kommer aldrig att vara en dålig affär.
Vi kommer att meddela dig när vi börjar ta betalt, och du som kund kommer aldrig att behöva betala något utan att acceptera våra betalningsvillkor och utan att ha ändrat ditt nuvarande engagemang med Påmind.
Om du inte vill ta del av prissänkningen som presenteras så klickar du på ”Inte intresserad”, du betalar ingenting och ditt avtal löper då på som om inget har hänt.
Dina avtal omförhandlas vid förfallodatum, eller vid de datum då någon av dina rabatter löper ut. Om du har ett löpande avtal utan bindningstid förhandlas det var sjätte månad.
Du får mail eller sms så snart du har ett erbjudande att ta ställning till.
Dina avtal omförhandlas vid förfallodatum, eller vid de datum då någon av dina rabatter löper ut. Om du har ett löpande avtal utan bindningstid förhandlas det var sjätte månad.
I dagsläget kan du inte best mma själv när dina avtal ska omförhandlas. Påmind tar hänsyn till ditt avtals förfallodatum eller det datum då rabatter löper ut när vi gör omförhandlingen.
När du tackar ja till ett erbjudande skickas svaret till ditt bolag som sedan uppdaterar ditt avtal enligt erbjudandet.
När du tackar nej skickar vi svaret till ditt bolag som får meddelande om att du inte är nöjd med erbjudandet som du har fått. Ditt avtal löper på som om inget har hänt.
Om du inte svarar på erbjudandet så kommer vi meddela ditt bolag om ditt uteblivna svar. Ditt avtal löper på som om inget har hänt
Påmind finns inom kort även som app, så håll utkik!
Vi använder oss av BankID vid registrering av säkerhetsskäl då vi vill säkerställa att det endast är du som har tillgång till dina avtal och att ingen obehörig kan ta del av din information.
För att vi ska kunna hämta information om dina avtal från bolagen så behöver du signera en fullmakt. Fullmakten ger oss endast rätten att hämta information och be om erbjudanden.
Just
nu erbjuder vi tjänsten gratis. Påmind tar till skillnad från andra
aktörer ingen provision från bolagen. På så sätt kan vi garantera dig
som kund att vi alltid är neutrala och att vi alltid står på din sida.
Längre
in på 2019 kommer vi att börja ta ut en liten avgift när du väljer att
acceptera ett bättre avtal. Men endast när vi sparar pengar åt dig.
Påmind kommer aldrig att vara en dålig affär.
Vi
kommer att meddela dig när vi börjar ta betalt, och du som kund kommer
aldrig att behöva betala något utan att acceptera våra betalningsvillkor
och utan att ha ändrat ditt nuvarande engagemang med Påmind.
Ja, du kan avsluta ditt konto närsomhelst, Påmind har inga bindningstider.
Vi försöker täcka upp och hantera samtliga aktörer inom de avtalstyper vi hanterar. Om ditt bolag saknas får du gärna höra av dig till oss på mailadressen help@pamind.se så lägger vi till ditt bolag.
Vi kommer kontinuerligt att fylla på med fler avtalstyper. Planen är att Påmind ska kunna hantera användarnas samtliga avtal för återkommande betalningar.
Eftersom att vi hämtar in avtal från olika bolag så kan svarstiden variera. Det kan bero på att en del bolag har extra hög belastning och ligger efter i hanteringen av förfrågningar från sina kunder. Vi jobbar hela tiden med att effektivisera processen mot bolagen.
Det är naturligtvis inte okej att vissa bolag väljer att inte svara sina kunder via Påmind. Detta trots att användaren har signerat en fullmakt för att få ut grundläggande information om sina avtal. Påmind arbetar stenhårt för att få alla bolag att skicka information. Eftersom Påmind är en nystartad tjänst kan det gå trögt för vissa bolag att anpassa sig och skapa nya rutiner för att hantera våra ärenden.
Nej, vi säger aldrig upp dina avtal. Vi har sett till att vi inte ens har den juridiska rätten säga upp dina avtal hos dina bolag. Vi kommer endast att be dina bolag om information och prisförslag på dina avtal. Idén bakom Påmind går ut på att du ska få bättre priser hos dina nuvarande bolag, och på så sätt sänka dina kostnader utan att behöva byta bolag.
Mejla oss på help@pamind.se