FAQ

Nedan finns svaren på de vanligaste frågorna vi brukar få. Om det är något annat du undrar över hittar du våra kontaktuppgifter längre ner på sidan.

Hur tjänsten fungerar

Hur fungerar Påmind?

Du väljer vilka avtal som du vill att Påmind håller koll på. Information om dina avtal hämtas in från bolagen och Påmind fångar upp dina omförhandlingstillfällen. Påmind omförhandlar sen åt dig och du får erbjudanden om bättre villkor på dina avtal.

Vad kostar Påmind?

Just nu erbjuder vi tjänsten gratis. Påmind tar till skillnad från andra aktörer ingen provision från bolagen. På så sätt kan vi garantera dig som kund att vi alltid är neutrala och att vi alltid står på din sida. Längre in på 2019 kommer vi att börja ta ut en liten avgift när du väljer att acceptera ett bättre avtal. Men endast när vi sparar pengar åt dig. Påmind kommer aldrig att vara en dålig affär. Vi kommer att meddela dig när vi börjar ta betalt, och du som kund kommer aldrig att behöva betala något utan att acceptera våra betalningsvillkor och utan att ha ändrat ditt nuvarande engagemang med Påmind.

Vad händer om jag inte vill ta del av prissänkningen?

Om du inte vill ta del av prissänkningen som presenteras så klickar du på ”Inte intresserad”, du betalar ingenting och ditt avtal löper då på som om inget har hänt.

Hur vet jag när jag har fått ett erbjudande?

Du får mail eller sms så snart du har ett erbjudande att ta ställning till.

Hur ofta omförhandlas mina avtal?

Dina avtal omförhandlas vid förfallodatum, eller vid de datum då någon av dina rabatter löper ut. Om du har ett löpande avtal utan bindningstid förhandlas det var sjätte månad.

Kan jag bestämma själv när mina avtal ska omförhandlas?

I dagsläget kan du inte bestämma själv när dina avtal ska omförhandlas. Påmind tar hänsyn till ditt avtals förfallodatum eller det datum då rabatter löper ut när vi gör omförhandlingen.

Vad händer när jag tackar ja till ett erbjudande?

När du tackar ja till ett erbjudande skickas svaret till ditt bolag som sedan uppdaterar ditt avtal enligt erbjudandet.

Vad händer om jag tackar nej till ett erbjudande?

När du tackar nej skickar vi svaret till ditt bolag som får meddelande om att du inte är nöjd med erbjudandet som du har fått. Ditt avtal löper på som om inget har hänt.

Vad händer om jag inte svarar på erbjudandet?

Om du inte svarar på erbjudandet så kommer vi meddela ditt bolag om ditt uteblivna svar. Ditt avtal löper på som om inget har hänt

Finns Påmind som en app?

Påmind finns inom kort även som app, så håll utkik!

Frågor om registrering

Varför används BankID när man skapar konto?

Vi använder oss av BankID vid registrering av säkerhetsskäl då vi vill säkerställa att det endast är du som har tillgång till dina avtal och att ingen obehörig kan ta del av din information.

Varför ska jag signera en fullmakt när jag registrerar kontot?

För att vi ska kunna hämta information om dina avtal från bolagen så behöver du signera en fullmakt. Fullmakten ger oss endast rätten att hämta information och be om erbjudanden.

Är det gratis att skapa ett Påmindkonto?

Just nu erbjuder vi tjänsten gratis. Påmind tar till skillnad från andra aktörer ingen provision från bolagen. På så sätt kan vi garantera dig som kund att vi alltid är neutrala och att vi alltid står på din sida. Längre in på 2019 kommer vi att börja ta ut en liten avgift när du väljer att acceptera ett bättre avtal. Men endast när vi sparar pengar åt dig. Påmind kommer aldrig att vara en dålig affär. Vi kommer att meddela dig när vi börjar ta betalt, och du som kund kommer aldrig att behöva betala något utan att acceptera våra betalningsvillkor och utan att ha ändrat ditt nuvarande engagemang med Påmind.

Kan jag avsluta mitt konto när jag vill?

Ja, du kan avsluta ditt konto närsomhelst, Påmind har inga bindningstider.

Avtal och bolagen

Vilka bolag finns att välja på i Påmind?

Vi försöker täcka upp samtliga aktörer inom de avtalstyper vi hanterar. Om ditt bolag saknas får du gärna höra av dig till oss på mailadressen help@pamind.se så lägger vi till ditt bolag.

Kommer ni lansera fler typer av avtal?

Vi kommer kontinuerligt att fylla på med fler avtalstyper. Planen är att Påmind ska kunna hantera användarnas samtliga avtal för återkommande betalningar.

Varför tar det längre tid att hämta vissa av mina avtal?

Eftersom vi hämtar in avtal från olika bolag så kan svarstiden variera. Det kan bero på att en del bolag har extra hög belastning och ligger efter i hanteringen av förfrågningar från sina kunder. Vi jobbar hela tiden med att effektivisera processen mot bolagen.

Säger ni upp avtal hos mina bolag?

Nej, Vi säger aldrig upp dina avtal. Vi har sett till att vi inte ens har den juridiska rätten att säga upp dina avtal hos dina bolag. Vi kommer endast att be dina bolag om information och prisförslag på dina avtal. Idén bakom Påmind går ut på att du ska få bättre priser hos dina nuvarande bolag, och på så sätt sänka dina kostander utan att behöva byta bolag.

Hur tjänsten fungerar

Hur fungerar Påmind?

Du väljer vilka avtal som du vill att Påmind håller koll på. Information om dina avtal hämtas in från bolagen och Påmind fångar upp dina omförhandlingstillfällen. Påmind omförhandlar sen åt dig och du får erbjudanden om bättre villkor på dina avtal.

Vad kostar Påmind?

Just nu erbjuder vi tjänsten gratis. Påmind tar till skillnad från andra aktörer ingen provision från bolagen. På så sätt kan vi garantera dig som kund att vi alltid är neutrala och att vi alltid står på din sida.

Längre in på 2019 kommer vi att börja ta ut en liten avgift när du väljer att acceptera ett bättre avtal. Men endast när vi sparar pengar åt dig. Påmind kommer aldrig att vara en dålig affär.

Vi kommer att meddela dig när vi börjar ta betalt, och du som kund kommer aldrig att behöva betala något utan att acceptera våra betalningsvillkor och utan att ha ändrat ditt nuvarande engagemang med Påmind.

Vad händer om jag inte vill ta del av prissänkningen?

Om du inte vill ta del av prissänkningen som presenteras så klickar du på ”Inte intresserad”, du betalar ingenting och ditt avtal löper då på som om inget har hänt.

Hur ofta omförhandlas mina avtal?

Dina avtal omförhandlas vid förfallodatum, eller vid de datum då någon av dina rabatter löper ut. Om du har ett löpande avtal utan bindningstid förhandlas det var sjätte månad.

Hur vet jag när jag har fått ett erbjudande?

Du får mail eller sms så snart du har ett erbjudande att ta ställning till.

Hur ofta omförhandlas mina avtal?

Dina avtal omförhandlas vid förfallodatum, eller vid de datum då någon av dina rabatter löper ut. Om du har ett löpande avtal utan bindningstid förhandlas det var sjätte månad.

Kan jag bestämma själv när mina avtal ska omförhandlas?

I dagsläget kan du inte best mma själv när dina avtal ska omförhandlas. Påmind tar hänsyn till ditt avtals förfallodatum eller det datum då rabatter löper ut när vi gör omförhandlingen.

Vad händer när jag tackar ja till ett erbjudande?

När du tackar ja till ett erbjudande skickas svaret till ditt bolag som sedan uppdaterar ditt avtal enligt erbjudandet.

Vad händer om jag tackar nej till ett erbjudande?

När du tackar nej skickar vi svaret till ditt bolag som får meddelande om att du inte är nöjd med erbjudandet som du har fått. Ditt avtal löper på som om inget har hänt.

Vad händer om jag inte svarar på erbjudandet?

Om du inte svarar på erbjudandet så kommer vi meddela ditt bolag om ditt uteblivna svar. Ditt avtal löper på som om inget har hänt

Finns Påmind som en app?

Påmind finns inom kort även som app, så håll utkik!

Frågor om registrering

Varför används BankID när man skapar konto?

Vi använder oss av BankID vid registrering av säkerhetsskäl då vi vill säkerställa att det endast är du som har tillgång till dina avtal och att ingen obehörig kan ta del av din information.

Varför ska jag signera en fullmakt när jag registrerar kontot?

För att vi ska kunna hämta information om dina avtal från bolagen så behöver du signera en fullmakt. Fullmakten ger oss endast rätten att hämta information och be om erbjudanden.

Är det gratis att skapa ett Påmindkonto?

Just nu erbjuder vi tjänsten gratis. Påmind tar till skillnad från andra aktörer ingen provision från bolagen. På så sätt kan vi garantera dig som kund att vi alltid är neutrala och att vi alltid står på din sida.

Längre in på 2019 kommer vi att börja ta ut en liten avgift när du väljer att acceptera ett bättre avtal. Men endast när vi sparar pengar åt dig. Påmind kommer aldrig att vara en dålig affär.

Vi kommer att meddela dig när vi börjar ta betalt, och du som kund kommer aldrig att behöva betala något utan att acceptera våra betalningsvillkor och utan att ha ändrat ditt nuvarande engagemang med Påmind.

Kan jag avsluta mitt konto när jag vill?

Ja, du kan avsluta ditt konto närsomhelst, Påmind har inga bindningstider.

Avtal och bolagen

Vilka bolag finns att välja på i Påmind?

Vi försöker täcka upp och hantera samtliga aktörer inom de avtalstyper vi hanterar. Om ditt bolag saknas får du gärna höra av dig till oss på mailadressen help@pamind.se så lägger vi till ditt bolag.

Kommer ni lansera fler typer av avtal?

Vi kommer kontinuerligt att fylla på med fler avtalstyper. Planen är att Påmind ska kunna hantera användarnas samtliga avtal för återkommande betalningar.

Varför tar det längre tid att hämta vissa av mina avtal?

Eftersom att vi hämtar in avtal från olika bolag så kan svarstiden variera. Det kan bero på att en del bolag har extra hög belastning och ligger efter i hanteringen av förfrågningar från sina kunder. Vi jobbar hela tiden med att effektivisera processen mot bolagen.

Varför svarar mitt bolag inte Påmind?

Det är naturligtvis inte okej att vissa bolag väljer att inte svara sina kunder via Påmind. Detta trots att användaren har signerat en fullmakt för att få ut grundläggande information om sina avtal. Påmind arbetar stenhårt för att få alla bolag att skicka information. Eftersom Påmind är en nystartad tjänst kan det gå trögt för vissa bolag att anpassa sig och skapa nya rutiner för att hantera våra ärenden.

Säger ni upp avtal hos mina bolag?

Nej, vi säger aldrig upp dina avtal. Vi har sett till att vi inte ens har den juridiska rätten säga upp dina avtal hos dina bolag. Vi kommer endast att be dina bolag om information och prisförslag på dina avtal. Idén bakom Påmind går ut på att du ska få bättre priser hos dina nuvarande bolag, och på så sätt sänka dina kostnader utan att behöva byta bolag.

Har du en annan fråga?

Mejla oss på help@pamind.se

No more krångel!

Du ska inte behöva ställa in semestern, fixa kattvakt eller uppfinna en tidsmaskin för att få bra service.
Skapa konto