Varför används BankID när man skapar konto?

Vi använder oss av BankID vid registrering av säkerhetsskäl då vi vill säkerställa att det endast är du som har tillgång till dina avtal och att ingen obehörig kan ta del av din information.

Andra vanliga frågor
Kommer ni att hantera fler avtalstyper i framtiden?

Vi kommer kontinuerligt att fylla på med fler avtalstyper. Målet är att Påmind ska kunna hantera användarnas samtliga avtal för återkommande betalningar.

Vad gör jag om Påmind inte hanterar min typ av avtal?

Vi kan i nuläget hämta information och omförhandla avtal inom mobilabonnemang, elavtal, bredband, hemförsäkring, bolån, blancolån, TV-avtal och fast telefoni. Om du har ett avtal av annan typ så kan du lägga till det under “övriga avtal”. Vi kan dessvärre inte omförhandla dessa avtal i nuläget, men genom att lägga till dem kan du i alla fall få en bättre översikt över din avtal.

Säger ni någonsin upp eller avslutar avtal hos mina leverantörer?

Om du väljer att byta avtal via Påmind sker i de flesta fall en automatiskt uppsägning av ditt nuvarande avtal vilket framgår vid bytet. Vi säger aldrig upp avtal utan ditt godkännande, du bestämmer själv om du vill tacka ja till ett alternativt erbjudande via Påmind.

Vilka leverantörer finns tillgängliga genom Påmind?

Vi försöker täcka upp samtliga aktörer inom de avtalstyper vi hanterar. Om din leverantör saknas får du gärna höra av dig till oss på mailadressen help@pamind.se så lägger vi till din leverantör.

Vad händer om jag tackar nej till ett erbjudande?

Du har alltid möjlighet att tacka nej till ett erbjudande du fått genom Påmind. Ditt nuvarande avtal löper då på som vanligt.