Varför tar det längre tid att hämta vissa av mina avtal?

Eftersom vi hämtar in avtal från olika leverantörer så kan svarstiden variera. Det kan bero på att en del leverantörer har extra hög belastning och ligger efter i hanteringen av förfrågningar från sina kunder. Vi jobbar hela tiden med att effektivisera processen mot leverantörerna.

Andra vanliga frågor
Varför kan Påmind vara gratis?

Påmind gratis för dig som användare då vi tjänar på leverantörer som ser värdet av att förbättra sina kundrelationer genom bättre avtal. Vi tjänar med andra ord bara när du förbättrar dina avtal!

Finns Påmind att ladda ner som app?

Japp, vi har en app! Appen finns att ladda ner både för iOS och Android.

Vad gör jag om Påmind inte hanterar min typ av avtal?

Vi kan i nuläget hämta information och omförhandla avtal inom mobilabonnemang, elavtal, bredband, hemförsäkring, bolån, blancolån, TV-avtal och fast telefoni. Om du har ett avtal av annan typ så kan du lägga till det under “övriga avtal”. Vi kan dessvärre inte omförhandla dessa avtal i nuläget, men genom att lägga till dem kan du i alla fall få en bättre översikt över din avtal.

Vad händer om jag har en leverantör som inte samarbetar med Påmind?

I de fall du har en leverantör som väljer att inte ge erbjudanden till dig via Påmind kommer vi alltid försöka ge dig ett anpassat och personligt alternativ, som kan hjälpa dig att spara pengar. Du kan även få hjälp med att utvärdera dina avtal för att se hur de står sig mot resten av marknaden.

Säger ni någonsin upp eller avslutar avtal hos mina leverantörer?

Om du väljer att byta avtal via Påmind sker i de flesta fall en automatiskt uppsägning av ditt nuvarande avtal vilket framgår vid bytet. Vi säger aldrig upp avtal utan ditt godkännande, du bestämmer själv om du vill tacka ja till ett alternativt erbjudande via Påmind.