Varför ska jag signera en fullmakt?

För att vi ska kunna hämta avtalsinformation från dina leverantörer behöver du signera en fullmakt. Fullmakten ger oss endast rätten att hämta information och be om erbjudanden. Vi har inte rätt att göra några ändringar gällande dina avtal utan ditt godkännande.

Andra vanliga frågor
Varför kan Påmind vara gratis?

Påmind gratis för dig som användare då vi tjänar på leverantörer som ser värdet av att förbättra sina kundrelationer genom bättre avtal. Vi tjänar med andra ord bara när du förbättrar dina avtal!

Säger ni någonsin upp eller avslutar avtal hos mina leverantörer?

Om du väljer att byta avtal via Påmind sker i de flesta fall en automatiskt uppsägning av ditt nuvarande avtal vilket framgår vid bytet. Vi säger aldrig upp avtal utan ditt godkännande, du bestämmer själv om du vill tacka ja till ett alternativt erbjudande via Påmind.

Varför används BankID när man skapar konto?

Vi använder oss av BankID vid registrering av säkerhetsskäl då vi vill säkerställa att det endast är du som har tillgång till dina avtal och att ingen obehörig kan ta del av din information.

Vad händer om jag tackar ja till ett erbjudande?

När du tackar ja till ett erbjudande skickas svaret till din leverantör som sedan uppdaterar ditt avtal enligt erbjudandet.

Vad gör jag om Påmind inte hanterar min typ av avtal?

Vi kan i nuläget hämta information och omförhandla avtal inom mobilabonnemang, elavtal, bredband, hemförsäkring, bolån, blancolån, TV-avtal och fast telefoni. Om du har ett avtal av annan typ så kan du lägga till det under “övriga avtal”. Vi kan dessvärre inte omförhandla dessa avtal i nuläget, men genom att lägga till dem kan du i alla fall få en bättre översikt över din avtal.