Varför ska jag signera en fullmakt?

För att vi ska kunna hämta avtalsinformation från dina leverantörer behöver du signera en fullmakt. Fullmakten ger oss endast rätten att hämta information och be om erbjudanden. Vi har inte rätt att göra några ändringar gällande dina avtal utan ditt godkännande.

Andra vanliga frågor
Vad händer om jag har en leverantör som inte samarbetar med Påmind?

I de fall du har en leverantör som väljer att inte ge erbjudanden till dig via Påmind kommer vi alltid försöka ge dig ett anpassat och personligt alternativ, som kan hjälpa dig att spara pengar. Du kan även få hjälp med att utvärdera dina avtal för att se hur de står sig mot resten av marknaden.

Varför tar det längre tid att hämta vissa av mina avtal?

Eftersom vi hämtar in avtal från olika leverantörer så kan svarstiden variera. Det kan bero på att en del leverantörer har extra hög belastning och ligger efter i hanteringen av förfrågningar från sina kunder. Vi jobbar hela tiden med att effektivisera processen mot leverantörerna.

Vad händer om jag inte svarar på erbjudandet?

Om du inte svarar på erbjudandet så kommer ditt nuvarande avtal löpa på som vanligt.

Hur vet jag när jag har fått ett erbjudande?

Beroende på hur du har valt att få dina aviseringar så skickar vi mail, sms eller notiser så snart du har ett erbjudande att ta ställning till. Vi rekommenderar att du laddar ner appen för att inte missa några erbjudanden.

Vad gör jag om Påmind inte hanterar min typ av avtal?

Vi kan i nuläget hämta information och omförhandla avtal inom mobilabonnemang, elavtal, bredband, hemförsäkring, bolån, blancolån, TV-avtal och fast telefoni. Om du har ett avtal av annan typ så kan du lägga till det under “övriga avtal”. Vi kan dessvärre inte omförhandla dessa avtal i nuläget, men genom att lägga till dem kan du i alla fall få en bättre översikt över din avtal.